sobota, 23 lutego 2013

Kącik edukacyjny - czyli o alter-osobowościach Shizayi

Kiedy byłam małym chłopcem... zagubiona w świecie yaoi, oglądając anime, odkryłam zacny pairing zwany Shizayą. Czytałam fanficki, doujinshi i kolekcjonowałam obrazki z nimi, teraz nawet słucham ich piosenek.

Pewnego czarownego dnia odkryłam alter-osobowości. Siedziałam przed komputerem i patrzyłam ślepo w monitor. "WTF?!" - myślałam. 

Aby przyszłe pokolenia nie musiały przeżywać tego szoku, postanowiłam opisać każdą osobowość, uwzględniając jej charakter, to jak powstała, itd.

Osobiście uważam, że alter-osobowości Shizayi zasługują na osobną stronę w wikipedii^^

Uprzedzam mam zamiar się rozpisywać.

Odliczanie zaczynamy~!


OSOBOWOŚCI PODSTAWOWE
Osobowości, których wygląd wywodzi się z okładek albumów i serii DVD powiązanych z anime DRRR!! (chodzi o to, że w ich powstaniu maczała paluszki wytwórnia). Charaktery postaci zostały stworzone przez fanów, na podstawie wrażenia jakiego sprawiały ich stroje. Za ich datę urodzenia uważa się datę wydania danego albumu lub DVD.

1) Psyche
Skąd się wziął: Powyższy obrazek jest okładką OST. Nie wiem co myślały sobie osoby, które zajmowały się produkcją tego albumu, ale pokazując nam Izayę w takiej wersji odwalili kawał dobrej roboty. Imię wzięło się z pierwszej części nazwy "Psychedelic".

Data urodzenia: 25 maja 2010

Osobowość: No proszę was... Kto nie zna Psyche? Wesoły, rozbrykany, dziecinny, zabawowy. Najmilsza i pełna szczerej miłości część Izayi. Niektóre osoby w fandomie, uważają, że może on być yandere i skrywać w sobie nutkę szaleństwa Izayi.

Pairingowany z : Najczęściej z Tsugaru, rzadziej z Deliciem, a jeszcze rzadziej z samym Izayą.

2) Delic
Skąd się wziął: Psyche pojawił się na okładce pierwszej części soundtracka anime, a  Delic na okładce drugiej części. Jego imię wzięło się z drugiej części nazwy "Psychedelic".

Data urodzenia: 27 października 2010

Osobowość: Jest uważany za playboya, a w skrajnych przypadkach nawet za masochistę, który uwielbia być znęcanym przez Hibiyę (ale to tylko w niektórych fanfickach). Grzeczny, seksowny i szczery ze swoimi uczuciami, czego chcieć więcej? 

Pairingowany z : Najczęściej z Hibiyą, rzadziej z Psyche, a jeszcze rzadziej z Psy 420

3) Tsugaru



Skąd się wziął: Durarara!! Cover song Collection vol.2
Na każdej z płyt należących do tej kolekcji, znajdują się dwa pliczki. Na jednym z nich postać z durarara, mówi "coś" (niestety nie wiem co) po japońsku, a później jest piosenka w wykonaniu seiyuu. Ono Daisuke cudownie zaśpiewał piosenkę "Tsugarukaikyou/Fuyugeshiki" i to właśnie z tytułu tej piosenki wzięło się imię dla alter.

Data urodzenia: 21 kwietnia 2010

Osobowość: Tsugaru najczęściej jest widywany ze swoją fajką (alternatywą papierosów Shizuo). W przeciwieństwie do swojego oryginału jest oazą spokoju, jest także o wiele milszy i bardziej uprzejmy, a co najważniejsze cierpliwy.

Pairingowany z: Psyche, a rzadziej z Sakurayą, choć czasem widywany z Deliciem 

4)Hibiya


Skąd się wziął: Durarara!! Cover Song Collection vol.7
Hiroshi Kamiya śpiewał piosenkę Subarashii Hibi, z której tytułu wzięło się jego imię

Data urodzenia: 22 grudnia 2010

Osobowość: Hibiya jest odzwierciedleniem władczej strony Izayi, tej strony z kompleksem Boga. Jest snobem, który uważa się za króla/księcia, a jego styl ubierania się tylko utwierdza nas w tym przekonaniu. Każdy z nas zna część Izayi, którą wspaniale opisuję słowo "bachor" - to właśnie Hibiya. Często uważany za tsundere, a czasem nawet za sadystę. W anglojęzycznym fandomie jego koń wabi się Alfred, a w japońskim Josephine.

Pairingowany z: Najczęściej z Deliciem, choć jest widywany też z Shitsuo, który jest wtedy jego lokajem i mu służy
5) Hachimenroppi/Roppi

Skąd się wziął: Durarara!! Drama CD vol.1
Imię zostało podane na talerzu. Znaki kanji, widoczne na obrazku oznaczają właśnie "Hachimenroppi".

Data urodzenia: 24 marca 2010

Osobowość: Moja ulubiona i zarazem najtrudniejsza do opisania. Roppi jest czystym przeciwieństwem Izayi. Nienawidzi ludzi i mówi, że napawają go odrazą, ale jeszcze bardziej nienawidzi siebie. Kuudere, który nie boi się śmierci i miewa myśli samobójcze. Jest cichy, czasem sarkastyczny i antyspołeczny.

Pairingowany z: Tsukishimą, czasem z Shitsuo (osobiście chciałabym go zobaczyć z Deliciem, ale to tylko i wyłącznie moja fantazja)

6) Tsukishima/Tsuki

Skąd się wziął: Durarara!! Special DVD. Jego imię tak naprawdę jest nazwą obszaru w Japonii i jest widoczne na znaku, przy którym stoi (zapis kanji).

Data urodzenia: 23 lutego 2011

Osobowość: Nosi okulary (nie chodzi o przeciwsłoneczne), torbę i szalik, poza tym jego ubiór nie różni się zbytnio od stroju Shizuo. Tsuki jest strasznie nieśmiały, niezdarny, gapowaty i łatwo się gubi. Często - choć nie zawsze - uważany za poetę (wiersze i te sprawy). Co ciekawe jako jedyna z osobowości Shizuo nie pali, zamiast tego dość często można zobaczyć go trzymającego między wargami czerwony bilecik.

Pairingowany z: Hachimenroppim

7) Shitsuo

Skąd się wziął: Ono Daisuke podkładał głos Shizuo (Durarara!!) i Sebastianowi (Kuroshitsuji). Fani zdecydowali sobie zrobić crossover i zamienić ich ubraniami. Jego imię powstało z połączenia Shizuo ze słowem "shitsuji" oznaczającym lokaj. Pomysł powstał na "Kuroshitsuji crossover event" sprzedawano wtedy nawet różne gadżety (zobacz tutaj).

Data urodzenia: --

Osobowość: Jego osobowość jest odzwierciedleniem Sebastiana. Grzeczny i znający swoje miejsce, nienaganny lokaj.

Pairingowany z: Podstawowo z Sakurayą, rzadziej już z Hibiyą i Hachimenroppim

*Mimo, że nie ukazał się na żadnej okładce, to jest uważany za podstawowego alter, ponieważ tak jak reszta powstał dla celi marketingowych.

8) Sakuaraya
Skąd się wziął: Wziął się z artbook'a Yasudy (okładka powyżej). Imię powstało z kombinacji "Izaya" i "sakura"

Data urodzenia: 30 czerwca 2011

Osobowość: Niewiele o nim wiadomo. Przeważnie jest miły, grzeczny, delikatny oraz dobrze wychowany. Lubi pomagać innym.

Pairingowany z: Shitsuo i Tsugaru

INNE
Są to osobowości w stu procentach stworzone przez fanów, począwszy od wyglądu po charakter, który nie został do końca określony. Chodzi o to, że każdy może ich widzieć jak chcę i dodawać własne pomysły do ich, tzw. "headcanon". Dla przykładu - niektórzy uważają, że Psy obsesyjnie lubi małe, grube ptaszki (chodzi o zwierzęta^^).

1) Psychedelic 420/Psy 420
Skąd się wziął: Został stworzony na wzór Delica

Osobowość: Jest programem komputerowym, jego misją jest wytropienie i zniszczenie wirusa komputerowego o nazwie "Virus 138". Zazwyczaj pozbawiony emocji. Nigdy nie sprząta pozostawionego po sobie bałaganu i często przy pracy niszczy więcej plików niż jest to potrzebne. Używa pojedynczego pistoletu lub dużego karabinu. Nie lubi Vi i często ucisza go strzałem w głowę. Ciekawostka - rzadko widywany w niebieskiej wersji.

Pairingowany z: Virus138, ale spotykany także z Deliciem

2) Virus 138/ Vi 138

Skąd się wziął: Został stworzony "do kompletu" dla Psy 420

Osobowość: Wirus komputerowy. Jest jednocześnie sadystą jak i masochistą. Kocha być "zabijanym" przez Psy. Lubi ostry sex. Czasami spotykany z uzębieniem godnym Grella. Używa dwóch pisteletów lub katany (woli to drugie). Lubi tańczyć i w przeciwieństwie do Izayi ma ciężki sen oraz dużo przeklina. Sentymenty przyprawiają go o mdłości. Wiąże swój krawat w coś na wzór kokardki, mówiąc, że to jego styl, ale tak naprawdę nie potrafi go zawiązać poprawnie i nie chce się do tego przyznać.

Pairingowany z: Psychedelic 420


Osobowości stworzonych przez fanów jest więcej, ale te dwie mają najbardziej zarysowane charaktery. Istnieje także: Psyche in blue, Anti Tsugaru, Tsugaru in red i wiele innych, które najczęściej są wykorzystywane jedynie w fanartach, przez co charakterów jako takich nie potrzebują.

.
.
.
.
.

Dobrnęliśmy do końca. Domyślam się, że to właśnie o Psy 420 i Vi 138 chcieliście się dowiedzieć najwięcej^^

Haha, czuję się jak informator~!

PS Czy notki typu "encyklopedia" wam się podobają?

PPS Rozdział "Zakładu" we wtorek - bez zmian

13 komentarzy:

  1. Jesteś moim bogiem, moim osobistym Jezusem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy mam się bać, czy skakać z radości, ale jednak skakałam ^^ Arigatou~!

      Usuń
  2. Spotkałam się już wcześniej z alter ego Shizayi, ale nie wiedziałam o nich aż tyle. Dzięki ^ ^ Btw. Mogłabyś zrobić jeszcze jakiś FF z Virusem i Psy? ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się ^ ^ ale zależy czy będę miała wenę i pomysł~!

      Usuń
  3. Napisz cos o vivi i psy. ..to jest o tych programach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już pomysł i wszystko, ale muszę skombinować trochę czasu ^.- postaram się napisać najszybciej jak się da :3

      Usuń
  4. Dziękuję Ci bardzo. Wreszcie znalazłam to wszystko ładnie uporządkowane, ze wszystkimi obrazkami źródłowymi i na dodatek po polsku! :3 Najbardziej jestem wdzięczna za informacje o Virusie i Psy, tej dwójki akurat nie znałam zbyt dobrze i nie mogłam znaleźć nigdzie dobrego opisu ich charakterów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak~! Bardzo się przydają *^* Wielkie Arigatou Gozaimasu dla naszej Miszu *o* Wgl się nie mogłam połapać w tych alter osobowościach, a teraz już znam od każdego z powyższych charakter i z kim występują. Najbardziej, prócz najukochańszej Shizayi, polubiłam parki Psy420 x Vi138 oraz Roppi x Tsuki. Choć bardziej tę pierwszą *^* Sado-maso lubiący ostry sex i jego tępiciel to coś dla mnie >DD

    OdpowiedzUsuń
  6. Ne~ ne~ Miszu-chan~! Czemu nie opisałaś Prizetsuo i Izetsukiego, znaczy się wampira i egzorcysty, bo ja nawet nie potrafię zapamiętać ich poprawnych imion, a co dopiero charaktery wyczytać z ff~?! Opisz ich, bo ja chcę(argument godny Hibiyi, co? XD) ogarnąć ich osobowości, a nie potrafię ;^;...

    OdpowiedzUsuń
  7. Hihihihi~! A Tsugaru ma urodzinki, w ten sam dzień co ja :3 Czekaj o.o czyli jest o 10 lat młodszy ode mnie?? 0_o o lol
    Co do tego posta, dowiedziałam się dzięki niemu wielu nowych rzeczy i właściwie był dość ciekawy, jednak ja preferuję raczej zwykłe rozdziały i opowiadania :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak! Właśnie słońce spotkało ziemię czy też na odwrót xd Zamierzam Ci się odwdzięczyć i polecać blog znajomym :D Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Och, Bogu dzięki, że znalazłam tego bloga. Właśnie tego szukałam.
    Dziękuję za pomoc~!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogłabyś dodać Toudaimoto Kurashi'ego i Ruby no Yubiwę?

    OdpowiedzUsuń